onsdag 20 februari 2013

Karma

Jag tror på lite allt möjligt och karma är något jag verkligen tror på.
Man är sin egen lyckas smed så att säga.

Idag, eller ja sista veckan har jag knotat på hemma och fixat och donat med både det ena och det andra. Jag kämpar och kämpar och har väl känt ibland att livet är rätt tungt. Men idag har jag verkligen fått lön för mödan.
Trots att min tå värker så jag grinar emellanåt så har dagen varit toppen på alla andra sätt. Jag har till och med fått tillbaka aptiten och ätit ordentligt idag. Det första tecknet på att jag mår dåligt är just att jag slutar äta. Så att jag äter ordentligt är BRA!
Dock så ställde jag mig på vågen idag och blev inte glad över vad den visade. 57 kilo!!! Det är minst 3 kilo för lite, trodde jag skulle klara hålla mig över 60, men så blev det inte. Målet är att komma upp på 65 igen. Jag lär väl få sätta ett långsiktigt mål för att komma dit igen. Just nu siktar jag på att komma upp i 60 kg till sommaren, kanske man slipper skämmas på badstranden för sin beniga kropp. Hellre lite mage än benknotor som sticker ut. Ja sån är jag - inte som alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar