lördag 23 februari 2013

Slitit med kroppen.

Ja, idag har kroppen fått arbeta lite. Fast först blev det sovmorgon, sov ända till 9!

Lite frukost och plocka sen drog vi iväg till stallet. Mockade Olivers box, han grisar runt mycket och nu har mycket av det som varit fruset i vinter tinat, blev 3 fulla skottkärror ut på dynghögen.
Sen tog vi en tur med hästarna, Lovisa ville rida Britney, men när det väl var dags att sitta upp så blev jag tvugnen att sätta mig bakom henne för att hon skulle våga rida. På hemvågen lyckades jag dock få kliva av och hon red helt själv. Britney är en c-ponny och kanske lite stor åt Lovisa egentligen, men snällare ponny är svårt att hitta.
Hjälpte sen till att mocka ur boxen där lammen huserar, blev en hel del kärror med skit, men när man är två och hjälps åt så går det fort, jag och K hade riktigt bra teamwork så trots paus med macka så tog det inte alls lång tid. Så nu har lammen rent o fint igen :)

Hem med Lovisa och blev bortskämd av mina föräldrar. Mamma lagade mat och pappa fixade låsen på huset och roade Lovisa medan jag fick duscha och ta hand om min tå.
Min tå gör knappt ont alls idag. Jag har kunnat ha skor på mig och har både gått och sprungit. Tror jag kan slippa operation som är planerad till torsdag.
Nästa vecka blir liksom fullt upp ändå, mycket som ska fixas. Tandläkare, besök hos Maja, hämta en bil som ska till Gävle för besiktning av länsstyrelsen. Förhoppningsvis blir den godkänd så jag kan köra söderut till helgen.
Nu ska jag bara kämpa på som en tok så min "karma" håller i sig och fortsätter framkalla bra saker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar