måndag 30 augusti 2010

Förkyld igen :(

Men ingen feber dn här gången :)
Lovisa snorar lite också, men verkar inte det minsta besvärad av det.

Red Thor igår kväll och det gick inte alls bra. Det började bra, han travade lugnt och balanserat, vi gjorde en superfin galoppfattning. Men sen galopperade han två steg innan han bröt av till trav igen. Testade flera gånger och hela tiden blev det 1-2 galoppsprång och sen trav igen. Till slut gav jag upp och fattade galopp från skritt och bara manade på framåt så han fick springa.
Det kändes ungefär som han hade någon form av träningsvärk, så idag och imorgon blir det vila och så hoppas jag kunna rida igen på onsdag. Har ju blivit en hel del turer med vagnen så kanske det blivit lite för mycket sista dagarna.

Ska se om jag kan hitta en sele att hänga vid hagen, så kan Daisy börja följa med vid lite tömkörning till att börja med. Hon är ju snart 3 månader så det är ju dags att börja med henne. Igår kratsade jag hovarna på henne när hon stod helt lös och det gick jättebra. Hon har ju problem med balansen när man lyfter, men börjar vänja sig och gör så gott hon kan för att hjälpa till.

Hade ju tänkt åka till Östersund och Wången i helgen, men jag hade tittat fel på dag så det blev ingen resa. Mycket synd, men vi fick en trevlig dag ändå igår.

Lovisa var hos sina farföräldrar under dagen och det går ganska bra nu. Men när jag kommer tillbaka så blir hon som en liten igel.
Erik tycker det är dags för dagis åt henne, men jag känner mig inte redo att släppa taget så mycket redan nu :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar