fredag 27 augusti 2010

RIK!

Ja, just nu känner jag mig rik när jag tittar på hur mycket pengar som finns på mitt konto. Har fått ut Frezias livförsäkring och så har försäkringskassan valt att betala ut min sjukpenning från när jag hade lunginflammation i början på juni - snabbt handlat...
Så när räknigarna är avklarade så ska det nog finnas pengar kvar denna månad :)

Sakta går livet framåt och ibland i en positiv anda. Ju mer man kämpar desto mer får man tycker jag det verkar som. Ligger jag hemma och inte orkar engagera mig så händer inget, men börjar man nysta i trådar och gör lite här och lite där så ger det småningom lön för mödan!

Pratade nyss med älsklingen som snart är framme hos mina föräldrar, helt plötsligt så är det 3 hästar på vägen framför dom. Jag skickade ner dom på en grusväg för att hitta någon stackars hästägare som inte vet om att ögonstenarna är på rymmen, hoppas dom hittar någon.

Hade läst fel i almanackan :( Imorgo är det premiering på Wången och inte på söndag som jag inbillat mig :( Mycket synd då jag velat åka dit för att se Vittra. Känns så himla bra att jag äntligen lyckades hitta ett riktigt bra hem till en häst.
Nu återstår bara att få Krabat och Daisy sålda, Daisy lär ju få bo hemma till i vår, men Krabat hoppas jag ska bli såld snart. Skjutsade ju ner han för att han skulle bli inriden och såld, men han är fortfarande inte såld. Lite synd för det skulle vara skönt att slippa tänka på det varje dag, bättre att få glädjas åt hans nya hem någon gång.
Funderar på att ta hem honom, men i så fall behöver jag någon som rider honom regelbundet och som det ser ut just nu verkar det ganska omöjligt. Ingen som vill ha ett 3-årigt fälttävlansämne billigt?? Han är till salu för 65.000:- i annonsen, men jag säljer han för 35.000:- till ett bra hem. Viktigast för mig att han får det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar