måndag 16 augusti 2010

Har haft en otroligt rolig och mysig helg i mina föräldrars sommarstuga med mina föräldrar och alla barnen. Fick väcka trötta barn vid 8 på lördag morgon, i med lite frukost och sen gav vi oss iväg. Hann med att fiska lite och barnen badade trots att det inte var direkt badvänligt vid tjärnen vi var vid.
Tillbaka vid stugan så spelade vi nummerkubb och ett annat skoj spel som gick ut på att kasta pinnar med bollar på så de landade i en stjärna, kul men svårt att få dom dit man ville.
Lovisa hittade lingonriset och vräkte i sig lingon, sen gav hon sig den på att hon skulle stå och gå själv. Reste sig upp säkert 20-30 gånger och ibland blev det något enstaka steg. Som bäst så tog hon två steg, stannade till och tog två steg till.

Söndagen så fick jag väcka hela familjen, bonusbarnen och Erik sov och sov och sov... Men eftersom vi planerat liten utflykt med fiske så jagade jag upp dom så vi kunde få i oss frukost och komma iväg. Åkte först till Hoppströmmen vid Lassekrog, men där i Ljusnan var vattnet så strömt och det blåste isvindar så vi fortsatte till en liten tjärn som verkligen gjorde skäl för sitt namn. Abborrtjärn var full med små abborrar som barnen fick på krokarna när de metade. Tog med några hem som min pappa rökte. Beniga men goda.

Åt en tidig middag och sen åkte vi hemåt, 4 stycken sovande hade jag i bilen en stund, men lika skönt det, vi hade haft en ganska intensiv helg ändå.

Veckan som var innan har varit positiv. Daisy har ätit ordentligt med pellets sedan i tisdags morse och det fungerar riktigt bra med Oliver och henne. Hovslagaren var ut på måndagen och fixade Thors hovar. Oliver ska få skor i fram imorgon om allt går bra. Så ska han titta på Daisys hovar också så jag vet om de växer galet eller inte.

Nu har jag beslutsångest för vad jag ska hitta på i helgen 28-29/8. Det är lastbilsmässa som jag inte har lust att åka på så den går gärna bort. Men så är det DM i både bruksridning och brukskörning samtidigt som det är premiering på Wången och där ska Vittra visas. Skulle vara så kul att se hur hon utvecklats både mentalt och kroppsligt. Jag tror hon kommer få ganska bra poäng exteriört, hon har hela tiden varit så fin i kroppen.
Helst skulle jag vilja tävla, men eftersom sambon då inte kan vara med så känns det som att jag skippar det. Bättre att lämna Lovisa hos hennes farmor och åka till Wången tror jag. Men jag har ju några dagar kvar innan sista anmälan går ut till DM:et.

Har anmält och betalat in pengar för att vara med på Svågadalen runt 11-12 September, kommer bli kul hoppas jag. Missar då öppet hus på Nytorpsskolan där både Skogshästen och FNH ska vara med, men ibland måste man ju tyvärr välja :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar