torsdag 28 mars 2013

Fullt upp

När man för en gångs skull inte går hemma och väntar utan istället gör något, ja då ringer dom och vill att man ska jobba. Men jag jobbade 48 timmar förra veckan så kan ju få säga nej till något pass denna vecka då.
Var ju på jobbintervju i annan del av landet, kunde inte bara avboka den p.g.a jobb.
Gick på intervju med inställningen att "jag har redan jobb". Vilket gjorde att jag nog kanske var lite mer självsäker än jag brukar vara. Jag hade lättare för att istället för att sitta och vänta på frågor att svara på så kunde jag svamla på om det mesta och även komma med frågor till företaget.
Det kändes i alla fall bra, får väl se vad som händer i framtiden.

Jag har i alla fall haft en första kontakt med mäklaren om att sälja gården, jag kommer inte kunna bo kvar där jag bor idag tyvärr. Älskar platsen men huset är inte alls rätt och med mina fritidssysselsättningar så kan jag inte ändra på något sånt själv.
Troligen kommer jag hamna närmare min ena bror med familj. Känns som det är en jättebra grej. Ska bara lösa en del praktiska saker, men det får man ju ta efterhand som det blir aktuellt. Just nu kan jag nog faktiskt unna mig att drömma lite om framtiden. Fantisera och fundera och kanske komma till vissa beslut.
Ett stort beslut är redan taget, jag är medveten om att det kan ta lite tid innan det sker på riktigt, men det är väl bara att ställa sig i kö och hoppas det inte dröjer allt för lång tid.

Imorgon kommer äntligen Lovisa till mig igen, saknar henne så enormt mycket när hon inte är hos mig. Är väl därför som jag försöker sysselsätta mig varje sekund så jag inte märker att jag saknar henne. Visst är det så att jag har den allra underbaraste ungen i världen? Det tycker åtminstone jag, älskar henne över allt annat!

Idag blev det en biltur på 60 mil, handla lite mat, elda varmt hemma. Sen iväg till stallet för ridning och tömkörningslektion. Ridturen blev lite annorlunda kan man säga. Oliver var först väldigt framåt och skrittade med långa rejäla kliv och ville gärna trava på framåt. Sen när jag ville över en träbro så fick han full fokus på några hästar i en hage och jag fick leda han över till slut. Då hade han såklart tappat det där lugnet han hade från början. Men vi kämpade vidare och gav oss upp för en rejäl backe i blandat trav och galopp. Vände hemåt och jag klev av för att gå bredvid en stund. Han var väldigt uppe i varv då han helst ville springa fort hemåt just då. Det slutade med att han stegrade, jag tappade honom och han travade/galopperade hemåt.
Tack och lov så blev han infångad och en bil hämtade mig där jag kom gående, skönt med folk som bryr sig och inte bara blir förbannade för de håller på och kör på en häst som kastar sig ut på vägen. Glömde fråga vad han hette som kom och letade efter mig, men kommer sända han en god tanke och hoppas han får den.
Skrittade hem uppsuttet med kompisens man gåendes bredvid, det kändes skönt med lite sällskap samtidigt som jag kände att det nog fanns risk att Oliver kunde få fler utbrott. Det fick han också och då kunde jag lugnt lämna över ansvaret till han på marken medan jag koncentrerade mig på att andas lugnt. Skönt med riktiga vänner!!!!

En macka och sen lasta ponnierna och iväg till ridklubben. Jag tömkörde Britney för Eva, helhäftigt idag!!! Britney var lite tjurig när jag krävde mer av henne än hon tyckte hon orkade, men till slut så fick vi till det med böjning och lite öppna. Riktigt snygg var hon när hon travade på sakta i fin form. Har ända sedan första gången jag såg den hästen ansett att hon är en kanonponny, ikväll fick jag det återigen bekräftat
Lovisa gillar att rida på Britney :)
 
 
Nu är jag trött efter en lång och händelserik dag, hoppas jag får vakna utvilad imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar