fredag 9 juli 2010

En aktiv vecka

Ja, denna vecka har det hänt saker. Framförallt på gården där min pappa jobbat med att röja undan sedan i tisdags morse. Knappt så man känner igen sig när man kommer hem, mycket positivt.
Har blivit mycket mer ved på vedhögen, vi har kört några vändor på tippen med skräp och så har Erik flisat en massa ris. Gräs har klippts både med trimmer och gräsklippare och min mamma har målat och dragit lite ogräs och planterat lite plantor utomhus. Det blir så himla fint, fast det är mycket jobb kvar innan jag är helt nöjd.

Hästarna har fått en hel del motion. I tisdags morse flyttade c-ponnyn Minna hit, hon ska bo här i tre veckor tror jag det blir och sen ska hon tillbaka till Harmånger där hon bor. Det är Ms dotter A som lånat henne under sommaren.
M har ridit Thor en del och hennes man T har fått prova på att köra, han har även kört en vända helt själv och det gick jättebra, lyckades även med inbackning av vagnen vid hemkomst. Stolt över min häst :)
Jag har skrittat Oliver en runda, sen gick jag med han en väldigt lång runda (2,5 timme i skritt) medan bonussonen satt på hans rygg. Han blev lite trött mot slutet, men kämpade på ändå.

Idag har varit en helt toppenbra dag igen, hann inte me så mycket mer än Lovisa under dagen, men sen var vi iväg till stranden där vi hade bestämt att grilla med M och T med dottern A. Badade och åt massa gott och sen vid hemkomst så smet jag iväg och tog en tur med Thor. Red inte så långt innan jag hittade en plätt där jag passade på att rida lite mer avancerat, han gick i en hyfsad form med tanke på att han varit ur kondition länge och nu endast konditionstränat sista tiden. Galoppfattningarna gick superbra när jag orkade hålla ihop han mellan yttertygel och innerskänkel, men även jag är otränad så ibland blev det bara skit.
Sen hem och ta hand om Frezia, Daisy och kaninerna.

Frezia mår mycket bättre, hon får fortfarande Metacam och Butta, men hon går bra och är mycket positiv. Känns som hon bärjar bli som hon varit förr. Daisy börjar bli väldigt social, något positivt med att de tvingas gå hemma. Dom får gå ute under nätterna nu när vi har ett elaggregat som fungerar och det är så varmt på dagarna att dom ändå väljer att stå inne då.

Idag var förresten sommarens 3:e bad :) Jättehärligt att bada och nu har vi hittat ett bad som det är promenadavständ till i värsta fall. Tar 2-3 minuter med bilen, superbra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar