torsdag 29 juli 2010

Fall för inkasso?

Hur gör man som hästmänniska för att slippa inkasso? Jo, man får antningen sälja hästen eller aldrig någonsin ringa veterinären.
Jag har ju fått ganska saftiga veterinärräkningar sista månaden. Pengar som jag måste betala in och sen hoppas jag får tillbaka från försäkringsbolaget så fort som möjligt. Har idag betalat och de två "små" räkningarna lyckades jag betala med resultat att vi får leva på det som finns hemma i skafferi och frys.
Men den stora räkningen finns inte en chans att vi ska kunna betala, så jag ringde för att höra hur man gör upp om avbetalning. Fick till svar att det får jag ta med inkassobolaget!!!!! Försökte förklara att jag ju får pengar från försäkringsbolaget, men jag vet inte när. Frågade om man kunde betala in lite grann och sen resterande när man får pengar, men NEJ, det var tvärstopp.
Som tur är för min del så har jag så jag kan låna pengarna för att betala, men det känns så jäkla surt att man inte ska kunna göra en avbetalning direkt till den som ska ha pengarna. Det måste ju vara bättre och enklare för dom att gå mig tillmötes så slipper dom blanda in inkasso som ju vill ha sin del av kakan också. Men det drabbar ju inte dom, det är ju bara mig det drabbar så varför skulle dom orka bry sig??

Förut har fakturorna betalts direkt till kliniken i Hudik, då har det inte varit några bekymmer med avbetalning, jag har själv fått välja hur mycket jag kunnat betala in och så länge de fått en slant varje månad så har det varit hur lugnt som helst. Men nu när man måste betala till jordbruksverket så fungerar inte det längre tyvärr.

Kanske man skule vända sig till PLUS eller något? Men jag vet ju att jag inte har energi för att orka bråka om såna här "småsaker". Jag gnetar istället på och betalar och ser glad ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar