tisdag 20 juli 2010

Ingen tid, ingen rast, ingen ro

Fullt upp hela dagarna och när man äntligen fått barnen i säng på kvällarna så är det djuren som ska ha sitt, sen är man bara helt slut och orkar knappt säga hej till den man älskar mest av allt på hela jorden.
Det är tufft att gå från ensamstående till att ha en bebis (som fyllde 1 år igår) och två bonusbarn samtidigt som jag fick genomgå en hemsk tid efter förlossningen och fortfarande inte räknar mig som helt återställd. Orken i kroppen kommer ju tillbaka så småningom, det som är värst är mitt immunförsvar. Förut har jag sällan varit sjuk, nu är jag det allt för ofta.
Till råga på allt så börjar ekoomin köras i botten trots nedskärningar på utgifter och försäljning av hästar. Men vad ska man göra? Det är ju bara att kämpa vidare. Alternativet är att ge upp helt och det känns inte som ett alternativ riktigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar