torsdag 22 juli 2010

Vi förbereder oss

Ja, nu har vi pratat lite och efter gårdagens veterinärbesök så är vi ganska ense om hur framtiden kommer se ut. Frezia kommer allra troligast få somna in inom en snar framtid. Hon har blivit lite sämre och för hennes skull känns det som det bästa är att hon får slippa lida längre. Men det är inte avgjort riktigt än. Jag ska ringa veterinären imorgon och höra vad hon tycker.
Erik har idag inhandlat både mjölkersättning och fölpellets då Daisy måste ha annat än mat från Frezia. Frezia börjar bli mager och får hon kraftfoder blir hon sämre. Så Daisy måste få näring från annat håll, vilket nog inte kommer bli lätt till en början, men vi börjar ju bli vana vid att kämpa på med olika saker så vi ska väl kanske greja det hoppas jag.

Har haft lite tur på sistone ändå, fick idag tag på kanonfint fjolårshö till ett superbilligt pris, tror inte ens jag betalde en krona per kilo.

Har haft några superbra veckor med barnen och hästarna. Det har blivit ganska mycket ridning för barnen och jag har själv hunnit med att både rida och köra lite.
Lovisa har slutat amma för två dagar sen, eller jag har ju succesivt vant av henne och nu verkar mjölken sina ordentligt. Mycket bekvämt att bara ge henne riktig mat och så en flaska välling till kvällen.

Krabat är det dåligt med nyheter om, sist jag hörde något hade han skadat ögat eller om det var runt ögat, jag vet fortfarande inte riktigt. Men de få rapportet jag får tyder på att han är inriden och att hans utbildning går framåt i ganska lugnt tempo. Jag hoppas han kommer bli såld, jag har inte tid att få hem honom. Har heller ingen lust att få hem honom igen, hellre att sälja han billigt till någon som vill tävla med han.
Har istället bestämt att jag tar Oliver (min egna första uppfödning) på foder och att jag köper tillbaka honom när jag får pengar.
Daisy hoppas jag ska bli såld så tanken är ju att det blir Thor och Oliver kvar. Ska då prova på att köra in Oliver, tror han kan bli en trevlig körhäst då han hellre stannar än skyndar.

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt med Freiza, men jag tycker att det är lite av ett under att hon klarade sig från början, då jag förstått att hon var väldigt hårt drabbad av förlossningsfång. Har sett detta innan, att man tillslut varit tvungen att ta bort stoet efter en tid då lidandet varit för stort. Det år alltid svårt att behöva ta ett sånt beslut och så som ni kämpat.... Tror det kommer gå bra med Daisy ändå med invänjningen på alternativt foder - tror hon med känner att hon behöver ha mera att växa på och då tar överlevandsinstinkterna nog överhand.
    Stor Kram till er....
    / Janita

    SvaraRadera
  2. :( tänker på er. Tror att ni gemensamt klarar det galant ändå, och att ni tar ett beslut som kommer att kännas ok, trots allt.
    Bea

    SvaraRadera