torsdag 1 juli 2010

Ny katt??

Denna vecka har gått fort, den är ju inte slut än, men det känns så eftersom vi ska skjutsa iväg barnen till deras mamma imorgon. Så det fick bli lite tv och godis idag istället, en lördag mitt i veckan liksom.

Jag har blivit mycket piggare sen jag började med nya antibiotikan, känner dock att det bränner ordentligt på huden varje gång jag råkar hamna i solen.
Idag var det perfekt väder på förmiddagen, mulet och 18 grader i kombination med lite lagom blåst. Så jag hämtade Thor medan Erik packade fika och så gav vi oss iväg med häst och vagn. Blev en jättemysig fikastund där grusvägen tog slut. Thor skötte sig superbt som vanligt.
Frezia har under veckan haft nässelfeber som la sig under natten. Vet inte vad som orsakade den, men borta är den åtminstone. Drog ner på Buttan, men har ökat lite igen då jag tyckte hon haltade lite häromdagen. imorgon blir sista dagen med Metacam, sen får vi se hr hon klarar sig på enbart Butta.

Hade en rejäl fight med Daisy häromdagen, tyckte det var dags att ta på grimma igen, hon hade ju det första två dagarna men sen har det inte blivit något. Jag fick hänga runt halsen på henne en stund och sen tränga in henne i ett hörn, inte så smart kanske men det gick snabbt och effektivt. Idag när jag skulle ta av grimman så ville hon inte det, fick tag i grimman och då tror jag hon reste sig, helt plötsligt låg hon i alla fall i en hög på golvet och kom ingenstans. Jag tog bort grimman mean hon var lite lagom chockad och sen gick jag därirån. Ska bli intressant att se hur hon reagerar imorgon.

Imorgon blir det förhoppningsvis lite shopping, båda tjejerna fyller ju år snart, skönt att ha det avklarat tidigt.

Verkar som vi blir med katt innan sommaren är slut, vi får väl se hur det blir. Jag vill ju då helst ha en gul hankatt, men vi får väl se vad det blir. En sköldpaddsfärgad liten tjej vore inte fel det heller, gärna en som påmminner om Jossan.

1 kommentar:

  1. Ta en titt på mina sötnosar vet ja....finns en gulvit och två sköldpaddsfärgade. De är tjejer allihopa.

    SvaraRadera