fredag 30 juli 2010

KlantMadde

Nog för att jag är klantig och brukar ha ont lite här och där, men morgonens bestyr blev lite för mycket.

Jag stängde dörren till tvättstugan och kände att något tog emot, sen kände jag bara en stegrande smärta, jo det var min vänstra tumme som var i vägen för dörren. Även fast jag stängde dörren långsamt och försiktigt så tar det ju någon sekund innan man slutar med det man gör så tummen gör nu rejält ont efter att ha blivit klämd vid nagelbandet och "uppåt". Lindade om handleden för att försöka hejda blodflödet och därmed dunkandet i fingret lite, sen ett plåster över nagelbandet för att hejda blodflödet. Min planering för dagen sprack totalt. Det blev en promenad med barnvagn och hund till Rävsta, med vänster arm upp i luften.
Synade tråden lite grann och konstaterade att det nog räcker med en rulle tråd till morgondagens hagbygge, resten fanns på plats och var hel. Frågan är om stolparna räcker, men vi tar väl med några extra för säkerhets skull.
Det jag tänkt göra idag var att ta med Thor på barnvagnspromenadn och passa på att rida lite dressyr på någon åker när Lovisa sov i vagnen, men det lär dröja några dagar innan det blir någon dressyrträning. Får ta några pass med galoppträning istället. Thor behöver bygga muskler och bli av med fett så nu har jag tänkt börja hårdträna honom.

Daisy verkar må bra än så länge, hon vägrar mjölkersättning, men äter hö och knaprar några pellets ibland. Dricker vatten ordentligt gör hon och nu har hon börjat vila mer också. Hon och Thor trivs bra ihop och han börjar förstå att det är hans uppgift att ta hand om henne. Inte lätt för en valack men jag tror det kommer fungera bra, han har ju uppfostrat småttingar förr.

Tycker lite synd om mig själv idag, även om tummen känns bättre nu efter lite vila och piller. Men snart ska Lovisa sova lite och då hoppas jag att jag får vila lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar