tisdag 19 oktober 2010

Hästminskningen

Många som undrar tror jag. Hur kan man minska ner på antalet hästar för att man vill ha mer tid och ändå köpa en ny häst???

Jo, för att förenkla saken lite så äger jag i dagsläget 3 hästar, varav en inte varit hemma på länge utan stått till försäljning på annan ort. Jag har då valt att minska ner antalet hemma till 2 eftersom jag trott han skulle komma hem till vintern.
Men nu visar det sig att han blir såld vilken dag som helst så då är jag i ganska stort behov av en häst till då det kan bli jobbigt med två hästar i hagen och man brukar vara iväg med en av dom varannan helg ungefär.

Så jag har då valt att titta efter en ponny istället då de kräver mindre mat och kan stå bredvid i transporten utan att man överskrider maxlasten.
Den jag hittat nu blir troligen billig och med lite tur så stannar hon hos oss livet ut och kommer fungera barfota som både rid- och körponny. Är just nu ingen barnhäst men kommer troligen bli det om några år då hon vant sig vid lunket på landet och insett att man inte kastar av människor hur man vill.
Enda nackdelen är att det är ett sto som jag fastnat för, men hon har okänd härstamning och är inget att avla på så jag tvivlar starkt på att jag kommer vilja ta föl på henne i framtiden.

1 kommentar: