tisdag 5 oktober 2010

Livet rullar på

Känns inte som det hänt så mycket, jag har varit lite trött och haft lite känningar på höger sittben.

Jag TROR att det är hösten och mörkret som gör mig trött och att känningarna på sittbenet är som träningsvärk eftersom jag ridit mer än vanligt sista tiden. Jag TROR INTE att det beror på att jag fått en ny varbildning, då borde jag haft mer ont och inte som nu när det går i vågor.

I lördags tog vi med Thor till ridbanan och så fick min goda vän M rida lektion, jättekul att se hur duktiga dom är ihop. Första gången hon red "riktig" lektion och det gick superbra. Men har man nerver som spökar och lågt självförtroende så är det inte en självklarhet att våga prova allt. Jag är jättestolt över min vän!!!!
På kvällen kom M och T till oss och åt mat och vi tittade på filmen som Erik tog när jag och Thor hoppade, tyvärr får jag inte in filmen i datorn då den är åt helsicke för stor i Mb. Jättetrevlig kväll och jag hoppas vi får ses snart igen. Tråkigt när de bor så långt bort, men kul att de kommer hit så ofta :)

Söndagen fick vi in lite ved under tak, mycket kvar att göra, men det är påbörjat och det finns en chans att vi får torr fin ved att elda med i vinter. Inte så lätt att hinna allt när man har djur, småbarn och inte är helt ok i kroppen jämt.
Efter lunch blev det åka och handla veckans mat och sen var jag så trött att jag somnade när Lovisa sov eftermiddag. Älsklingen bjöd på potatisgratäng och fläskfilé när vi vaknade.

Igår var det måndag och jobb för min del, har börjat vänja mig vid mörkerkörningen nu så blir inte lika trött som jag var i början. Slapp flaka också så det var bara att åka ner och byta bil. Riktigt trevlig sväng :)
Missade svänga av i Gävle Bro på hemvägen, fick svänga av Gävle norra eftersom E4:an var avstängd för vägarbete. Lyckades parkera för rast efter jag överskridit körtiden med 2-3 minuter. Sen blev det full gas till Hagsta för att hinna innan dom stängde, hann dit 5 minuter innan stängning och fick mig en smarrig calzone. Ett par wienerbröd och frukostbröd följde med hem också.
Så inatt passade jag på att göra en frukostmacka åt min älskling, jag tror han blev glad :)

Nu har jag hunnit sova lite och är pigg. Lovisa bör dock somna snart, har försökt få henne att inse det i 1,5 timmer redan, men hon vägrar. Märks att hon är lika envis som jag ibland. Förmiddagen somnade hon utan ett knyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar