tisdag 26 oktober 2010

Nålkänning

Ja så hette det visst när jag gick från sjukgymnasten idag. Det kändes precis som nålarna satt kvar i ryggen.
Innan hon satte dit nålarna så knäckte hon till ryggen och kollade rörligheten, blev helt klart bättre efter två "knak".
Nu dröjer det två veckor innan jag ska dit igen, verkar som alla ska vara lediga under nästa vecka när det är höstlov.

Hovslagaren kikade förbi och bytte alla sömmar på Thors hovar, så nu sitter väl skorna till ordinarie skoning som är om två veckor hoppas jag. Så kan vi ut och köra nu när barnen har lov.
Frågade sjukgymnasten om ridningen och jag måste bli "frisk" i ryggen först, sen är ridningen jättebra. Mina muskler i ryggen är alltså inflammerade och de krampar. Nålarna som hon sätter hjälper till att lösa upp kramperna och så äter jag antiinflammatoriska tabletter och vilar när jag inte rör mig så mycket jag orkar.
Blev mycket stillasittande i helgen och det märktes på ryggen, men nu blir det förhoppningsvis med vila och rörelse så ryggmusklerna får blod och vila.

C-ponnyn vi tittade på fick dom helt plötsligt brått att bli av med så den såldes i lördags. Det kanske jag redan skrivit. Men känns inte som någon förlust, det som händer, det händer av en anledning.
Nu är vi lite intresserade av en pytteliten häst istället, en minishettisvalack. Vi får se om det kan vara något för oss kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar