måndag 28 december 2009

Lite bättre

Känns lite bättre idag. Stackars sambon fick vara uppe jättesent igår då jag var jätteledsen och behövde tröst. Är så glad att han finns i mitt liv, tror jag klarar det mesta med hans hjälp, även om det ibland (som igår) känns helt hopplöst.

Idag hade vi sovmorgon och har inte gjort så mycket alls. Trodde jag skulle få Lovisa att sova inne medan jag gav hästarna, men det vägrade hon, hon sov så länge jag satt bredvid och vaknade när jag gick. Så hon fick sova i barnvagnen istället medan jag gav hästarna mat och mockade och fixade mat. Passade på att skotta fram till gäststugan och hämta posten också.
Hoppas det slutar snöa snart, orkar inte skotta varje gång jag ska utanför dörren. Igår blev traktorn trasig också, hoppas den blir fixad idag, är en kolv som blivit krokig men det finns en annan att byta till. Måste ju skotta fram hästarna i vinterhagen också så de slipper pulsa i allt för mycket snö eller stå och kura i lösdriften hela dagen.

Ska börja med piller på bestämda tider igen, inte bara morgon och kväl som det varit sista veckan, hoppas kunna få bort mer värk på det sättet, blir mer piller, men vad f*n ska jag annars göra?? Förhoppningsvis följer E med till kirurgen på onsdag, hoppas få besked då om hur lång tid det här ska behöva ta, är det snart över eller kan det dröja ett år???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar