fredag 18 december 2009

Snö och kyla

Det började snöa i onsdags och så snöade det i 2 dygn. Vet inte hur mycket det kommit, men det är upp till knäna på mig som är 165 cm över havet. Igår klarnade det upp på himlen och då kom kylan. Idag har det varit kallare än 20 minus hela dagen. Känns som man blivit kastad in i februari. Hoppas det blir mildare snart, är riktigt jobbigt med vatten till hästarna sådana här dagar.
Hade det gått som planerat hade jag haft 2 eller 3 hästar kvar hemma nu och då hade jag kunnat ha alla inne på nätterna och dehade kunnat få vatten hela nätterna och två gånger ute på dagen. Som det är nu så är det 2 som har den "lyxen" medan de andra 3 blir vattnade 2 gånger om dagen.

Idag har jag inte gjort så mycket alls. Eldar i vedspisen och insatsen i öppna spisen. Tror kanske jag lyckas få det varmt snart, börjar bli 20 grader i luften inne, men golven är riktigt iskalla, runt 12 grader där. Är riktigt lycklig över mina fårskinnstofflor, ska se till att handla det åt resten av familjen också så de slipper frysa om fötterna.

Ser fram emot måndag då jag äntligen har tid hos kirurgen igen. Fick ju bakslag för två veckor sedan och har inte mått riktigt bra sedan dess. Så fort jag anstränger mig så blöder det från såret och jag är riktigt öm, kan knappt torka mig själv :(

Lovisa är förkyld, har varit det en vecka nu, hostar och snorar och är lite mer gnällig än vanligt. Hon blir 5 månader idag min "lilla" tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar