söndag 27 december 2009

Lite nere

Ja mitt humör är inte det bästa. Jag tycker allt är trist och tråkigt.
Allt rullar på som vanligt, ingenting händer. Jag läker inte ihop och vet inte hur lång tid det kommer ta, trodde jag skulle vara frisk till jul, men har fortfarande ont och känns som höger skinka är inflammerad rätt rejält igen. Känns inte som tabletterna hjälper riktig heller, glömmer att ta dom ibland och då får jag lite ont, men annars märker jag ingen skillnad. Såret läker inte mer nu och när jag får ont så gör det mest ont "inuti", känns som det är sittbenet som gör ont, själva såret gör bara ont vid beröring, annars märker jag inget av det. Men har ont när jag står och går, att sitta och ligga går alltså bra.

Längtar tills jag kan ge mig ut med hästarna, hade så stora planer för i vinter, men nu verkar det som jag aldrig mer kommer ut med häst och vagn, än mindre på hästryggen.

Lite deppigt just nu, hoppas det vänder efter jag fått sova lite.

Snöar gör det och vi skottar och skottar och jag bär vatten och mat till hästarna, ger Lovisa mat, byter blöjor och hinner inget mer än alla dessa MÅSTEN.
Fick ett kul tv-spel i julklapp och det har jag förvisso hunnit spela, men skulle va skönt att hinna med något kul utomhus, men när alla måsten är gjorda ute så orkar jag inget mer, så då måste jag in och vila så jag orkar med en svänt till utomhus senare.

Vad har jag gjort för att förtjäna att må så här????

2 kommentarer:

  1. Du har absolut inte förtjänat att må så här Madde, och jag vet hur hemskt det är. Att ha ont gör att man inte vill, kan eller orkar någonting... I kombination med det stora omvälvande att just fått barn blir det för jävla jobbigt. Kanske du skulle få gå och prata med någon? Det läker inga inflammationer, men kan vara god hjälp för det själsliga...

    kramar!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har en att prata med. En riktigt bra psykolog som jag gillar enormt. Men ibland är det lite för långt mellan samtalen med henne tyvärr. Man skulle ha en jourhavande psykolog gömd i garderoben att ta fram vid behov :S

    SvaraRadera