torsdag 31 december 2009

En toppendag!

Idag mår jag oförskämt bra! Var ju till sjukhuset igår och blev utsatt för både det ena och det andra. Först en rektoskopi, sedan ultraljud (via rumpan) och till slut lokalbedövning och så öppnade kirurgen upp såret igen.
Det som hänt var att såret läkt för fort och det var äcklig vätska kvar innanför som gjorde att jag kände mig usel. De spolade rent med koksalt och så var de klara. Jag kände mig riktigt mörbultad, det som var värst var när de gav lokalbedövningen, då kom tårarna. Man är ju så ruskigt känslig i rumpan och att få en stor spruta där är absolut INTE skönt. Kände mig mörbultad och trött hela dagen sedan så det blev till att slöa i soffan.

Idag däremot har jag mått kanonbra, kan inte minnas när jag senast mådde så bra i kroppen som jag gjort idag!!!!
Frågade kirurgen igår om hur lång tid man kunde räkna med innan jag skulle vara "frisk". Han tyckte väl att jag egentligen skulle vara det nu, men å andra sidan sa han att abscessen varit stor och djup och att det ju då tar lite tid. Men med lite tur så kanske jag snart är bra igen, med snart så räknar jag själv på 1-2 månader. Ska bli kallad till MR om ca 4 veckor. Hoppas nu bara att det blir av så att jag slipper ringa och jaga själv.

Tänk om... Man tänker så mycket ibland och kanske man skulle sluta tänka på vissa saker, men det är svårt att styra hjärnan sin. Jag tänker just nu på hur det kunde varit om jag hade fått min tid i början på december som det var sagt, om de öppnat upp såret redan då så kanske jag varit "frisk" nu??? Ingen som vet, men min hjärna grubblar...

GOTT NYTT ÅR!!!!!

1 kommentar:

  1. GOTT NYTT ÅR, vad gött att du för en gång skull haft en bra dag, det är du värd!!

    Tyvärr är det väl ofta så att hade bara sjukvården varit lite snabbare, lite mer förstående och gjort det dom ska, när dom ska, så skulle man fått lida betydligt mindre. =/

    kram

    SvaraRadera