fredag 1 januari 2010

MER SNÖ!!!!!!

Tar det aldrig slut??? Nog för att jag gillar snö, men på balkongen är snödjupet en meter ungefär, på taket på gäststugan är det över en halvmeter. Våran traktor går inte att skotta med då ena kolven blivit böjd :( Så snart ska väl sambon ut och skotta för hand. Bussiga grannen var förbi och tog infarten så vi kommer ut med bilen åtminstone, tur man har världens bästa grannar.

Annars då? Jo, jag mår mycket bra idag också, hade lite ont inatt då jag faktiskt glömde mina piller innan läggdags, får skylla på att det var så sent när vi kom hem från familjen Lax. Lovisa sov hela gårdagen med undantag från när hon vaknade och åt, sedan var hon vaken på kvällen/natten med oss, sov en stund i soffan hos Laxen och var hela tiden pigg och glad tjej. Älskade unge =)

Idag är en bra början på 2010 tror jag, jag mår bra, det är 8 minusgrader och snön vräker ned. Älskar ju snön och nu när jag slipper skotta allt själv så är det helt okej med mycket snö, men tycker gränsen snart börjar bli nådd. Måste ju ta oss upp till hästarna sen också. Igår blev gänget samlat igen, vill inte ha någon gåendes hemma under nyår, bättre de har sin hage i skogen där det är gott om plats för flykt och lite avskilt. Förhoppningsvis slapp dom se några fyrverkerier igår. Vet ju att dom inte bryr sig om smällarna, men när himlen byter färg då blir även Thor nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar