onsdag 13 januari 2010

Mycket häst

Har funderat lite och konstaterat att det är svårt att sälja häst ju nu. Så därför lånar jag ut Thor ett tag så jag hinner med de andra lite bättre. Har nu hittat ett jättebra ställe där han ska få bo tills vidare. En bekant som jag har mycket kontakt med via FNH så det blir toppen. Blir en bit bort, men jag är å andra sidan där en gång varje eller varannan månad så det kommer inte bli några bekymmer. Kommer nog träffa Thor mycket till sommaren om han är kvar där då.

Idag har min kompis M varit här och Vittra har fått göra lite saker igen. Idag stod lite tömkörning på schemat. Jag provade under hösten att ha bett i mun på lilla damen så vi började med att tränsa och sen tog vi en kort promenad. Damen led svårt av överskottsenergi, men höll sig hyfsat i skinnet. Sen blev det lite väntan på att M skulle försöka hitta tömkörningsgjord o annat i min minst sagt röriga källare. Vad jag kan minnas har jag inte haft något på ryggen på Vittra tidigare, visade henne i träns på utställningen när hon var 1 år, men annars enbart ledd i grimma. Gick med gjorden på upp till vinterhagen och där satte M fast tömmarna och så gick han bakom och jag framme vid huvudet. Blev bara en kort sväng, men vi kunde konstatera att Vottra tyckte det var jobbigt för både hjärnan och kroppen (en del snö att pulsa fram i var det), plus att hon inte reagerade alls över att tömmarna kom ner på benen, mycket bra!!! Ett helt annat tempo på damen på hemvägen, mycket lugnare.
Är sååå nöjd med dagen.

Annars är jag förkyld (Lovisa också såklart) men mår riktigt bra i kroppen, tror jag snart kan vara utan smärtstillande =)
Lovisa vägdes igår på BVC till 9360 gram och var 70 cm lång, stor, stark och knubbig. Idag har hon fått prova välling för första gången, vi får se hur det går, men med tanke på hur hennes mage klarat alla piller jag ätit så borde det fortsätta gå bra. Har förlagt min kamera, men har nu klurat ut hur Eriks fungerar så nu ska jag bara få in bilderna i datorn så kanske jag har något sött att visa upp =)

Nu dags för en fika hos grannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar