torsdag 28 januari 2010

Orkar snart inte längre!!!!

Ska det adrig sluta snöa? Jag är totalt slut för andra gången idag.
Hästarna ska ju ha mat och vatten och Lovisa går inte att lämna ur sikt för någon längre stund.
Jo, i förmiddags gick det bättre, då sov Lovisa i vagnen medan jag skottade mig ut från huset och in i källaren, skottade fram hösilagbalen (som E skottade fram igår kväll, men nu var där ytterligare ca 2 dm snö), gav hästarna mat. Vittra och Krabat fick komma in och torka och stå och äta inne.

Försökte sedan vila lite, men eftersom Krabat slitit sig loss så var det ett hiseigt liv nere och det slutade med att jag fick gå innervägen ner och binda upp han igen, samt lägga ut lite mer mat (tur jag tog med lite första hämtningen). Sen fick jag sova en halvtimme bredvid Lovisa.

Men eftersom det var ett väldans liv igen på hästarna som stod inne så fick vi ge oss ut igen alldeles nyss, eftersom Lovisa var nyvaken var det ju inte att tänka på att lämna vagnen någonstans, så fort jag kom utom synhåll så började hon pipa och gnälla. Så det blev skotta sig ut från huset och ner till grinden till hagen. Att skotta genom hagen var inte att tänka på, där är det knähögt och jag fick istället dra vagnen genom snön, en halvmeter i taget...
Ut med småttisarna (Krabat hade tagit sig lös igen) och så ge vatten (de fick inget vatten när jag var ute första gången, orken fanns inte då) och så ut med lite mat åt dom. Skotta fram balen igen, hade väl kommit 1 dm till nu ungefär så det känns liksom inte alls kul med snön längre, det är bara så JOBBIGT!!!!
Fick vansinniga tankar när jag slet i balen och hästarna skrek efter mat och Lovisa gnällde högljutt i vagnen och jag var helt slut i kroppen. Men lite mat blev det till hästarna, de lär väl stå och äta en timme kanske =( Men sen får de vänta till E kommer hem efter 21. Återigen slita och dra barnvagnen genom hagen för att komma in igen. Då kom tårarna.

Jag är så totalt slut så jag vägrar gå ut mer idag. Jag svettas sällan, men idag har jag varit genomsvettig två gånger. Nu ska jag försöka vila och äta och knapra lite piller, har inte ätit ett piller sedan i lördags, men nu känner jag att jag behöver det igen =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar