söndag 3 januari 2010

Lösgående Frezia

Ja, idag blev det tokigt. Skulle hämta hem hästarna då jag inte hade möjlighet att få upp någon mat till hagen, så nu är det trångt runt huset vill jag lova. Egentligen har de ju gott om plats, men om man jämför med vinterhagen på ca 5 hektar så räknas det som trångt just nu.
Tog med mig två extra grimmor upp då jag inte mindes om det fanns, men jag tyckte att det borde finnas. När jag kom till hagen insåg jag att jag tagit hem alla grimmor för de varit blöta, de skulle ju torkas hemma... Men hade ju en grimma och en halsrem, så totalt 3 grimmor, en halsrem och 4 grimskaft. Bestämde lite kvickt att Frezia var den som skulle få gå lös då hon är mest flockbunden. Så jag tog Vittra och Oliver och T fick gå med Krabat och M tog sin älskling Thor (M är en som rider Thor ibland och T är hennes man). Frezia tog täten och behöll den ända hem in i hagen, riktigt smidigt gick det, ingen stress eller jäkt trots att en höst fick "gå själv".

Älskar mina hästar!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar