måndag 18 januari 2010

MÅNDAG!!!!!

En ny vecka fylld av utmaningar väntar!!!
Idag är det styrelsemöte med FNH Gävleborg, då ska jag även prata med han som kommer ta hand om Thor ett tag och se hur han tänkt sig det hela.

Väntar på hovslagaren också, vet inte vilken dag han kommer, men det är bestämt till denna vecka så jag hoppas han kommer. Thor behöver snösulor och brodd och omläggning av skorna och så skulle jag vilja ha Frezia skodd med snösulor och brodd så hon kan börja användas och så hon inte halkar. Skulle behöva kolla om hon verkligen är dräktig också, men jag tror det eftersom hon har börjat förändras i sitt sätt.

Ute faller snön, fast är det snö? Jag tror mer det är fruset regn, eller vad man nu kallar de pyttesmå isbitar som trillar ner. Erik har skottat gårdsplan i helgen så nu är den hyfsat stor igen. Har en hästvagn som står lite illa till om det skulle bli takras så den hoppas jag kunna flytta på senast på onsdag, tror inte jag grejar det själv tyvärr. Tänkte spänna Thor och dra, men får spänna han i fel ände så behöver någon som bromsar ifall vagnen börjar rulla mot honom. Är en alldeles för tung vagn för att jag ska våga prova att göra det helt själv. Flakvagnen drogs fram i helgen åtminstone, även där fick Thor hjälpa till och dra i fel ände. Använde oss av draglinor och fäste i bakre axeln, gick kanonbra! Så nu står den åt rätt håll så den går att använda.

Lovisa är det full fart på numera, hon vrider och vänder sig ganska bra och har fått prova på gå-stolen i två dagar, det riktigt lyser om henne när hon inser att hon kan förflytta sig själv en bit. Dock går det baklänges än så länge, men det kommer väl, man får väl vara glad hon når ner till golvet i den. Hon börjar komma underfund med hur man får den att låta också och det är riktigt uppskattat (från Lovisas håll alltså).
Har börjat ge välling sen några dagar tillbaka och det verkar gå bra med magen och hon äter ju allt hon får i flaska den lilla tokan. Fötterna är hennes stora projekt i övrigt, de är jättespännande att klämma och känna på och ibland går de även att provsmaka på.

Själv mår jag hyfsat, har lite ont ibland, men det är inget ag störs mycket av. Däremot har jag mått konstigt sista två dagarna, mycket trött och snurrig när jag vaknar på natten. I lördags klantade jag mig så jag har ont i ett finger också, skulle hjälpa Erik när han skulle lyfta en stor låda, men precis när jag fått fingrarna under så tappade han den. Mitt vänstra pekfinger blev ganska mosat, men inget brutet och snart inte ömt längre heller. Träffade närmast handen så jag lär ju slippa blånagel åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar