torsdag 28 januari 2010

Mera gnäll...

Ja, det blir nog mest gnäll idag.

Tog ett par tabletter förut och har vilat lite medan jag stoppat i mig lite frukt, så jag är liiiite piggare, men orkar inte mycket för det. För nästan två veckor sedan så tappade ju E ett skåp och jag hade handen emellan. Vänstra pekfingret blev mosat/krossat, men jag hade inte jätteont så jag tycket jag klarade mig bra. Blev vädigt lite svullen och syntes nästan inte alls, lite färgskiftning bara. Det var leden närmast handen som fick smällen. Jag har nu kommit fram till att det kanske blivit en spricka i benet, jag har ont när jag kommer åt och när jag använder fingret gör det ont ibland också. Dock är jag smärtfri just nu efter tabletterna jag tog tidigare.

Igår var jag inne på magnetröntgen och med lite tur så ringer kirurgen upp mig nästa fredag, så får jag veta hur det såg ut. Men det känns som det är ganska bra nu faktiskt. Har ju klarat mig bra utan smärtstillande i flera dagar och idag tog jag det inte för rumpan, så jag borde klara mig utan nu tycker jag. Däremot skulle jag gärna vilja ha någon form av sjukgymnastik, känner att jag behöver hjälp med att bygga upp kroppen så jag inte blir sned eller totalt överbelastad från början.

Nu får jag inte skriva längre skriker Lovisa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar