måndag 25 januari 2010

En vecka till har gått

Måndag igen och ytterligare en vecka att ta reda på. Förra veckan var väldigt ensam emellanåt, men helgen blev väldigt trivsam istället. I måndags var jag på styrelsemöte och det är något speciellt med första mötet för året, man planerar in allt som komma skall och allt känns så bra.
Det är mycket aktiviteter på gång, mest i Dalarnas län, men det kommer nog bli tillräckligt med aktiviteter även i Gävleborg. Jag har ju upptäckt att det går bra att närvara i Västernorrland också, har nästan alltid närmast dit.
I år ser det ut att bli skogs-dm, årsmöte för fnh och skogshästen, hingstvisning på Grevagården, premiering och brukstävlingar som jag kommer vara med på, mestadels som publik, men på premieringen har jag kanske 3 hästar som skall visas =O

Kom hem sent i måndags kväll, klockan var 23,30 innan jag och Lovisa var hemma så det var bara att sova.
Tisdagen var jag ensam hela dagen och kvällen med Lovisa, resten av familjen sov borta både tisdag och torsdag. Men det fungerade ganska bra ändå, Lovisa har börjat få bra sovtider och då får jag bra med tid för mig själv vilket jag behöver.
Har börjat träna lite mer seriöst med nintendo wii fit plus, ett tv-spel att träna med!!! Jättekul och nyttigt, det är mest yoga-övningar just nu, men jag försöker även med lite muskelträningar och så varvas det med lite kul övningar som rockringar, backhoppning och annat skoj som är bra för balansen bland annat.

Har fått hem lite ved i helgen, var lite dåligt i vedbon, hoppas det blir rejält fyllt till nästa år. Har ju några hektar skog så det finns ju att hämta, men det ska ju göras också.

I helgen var här en tjej och hälsade på Krabat, hon fastnade för honom och jag hörde mig för lite hos bekanta och har bestämt att han får åka dit. Troligen redan nu till helgen.
Kanske åker Thor snart också, det är dags för hovslagaren på onsdag så ska jag ringa sen och höra hur P har tänkt sig. Våran hästtransport är det körförbud på eftersom vi inte hunnit med att besiktiga den, tror det kommer anmärkas på bromsarna, men vi får väl se. Den är ju från 2004 så det borde ju fungera fint med allt annat, bara en lampa som jag vet är trasig, men det går ju fort att göra bara man får "ändan ur"...

Har inte tagit några piller sedan i lördags, ska in på magnetröntgen på onsdag så jag vill vara fri från piller då. Eftersom jag ätit piller sedan i somras så lär det ju ta några dagar innan det "går ur kroppen" känns det som. Fick till slut ringa sjukhuset själv för att höra om tid, då gick det jättefort. Tråkigt att det inte kan hända av sig själv någon gång, varför måste man alltid själv ta tag i saker. Är man sjuk eller dålig på annat sätt så orkar man ju inte alltid.
Känns annars som jag är på väg att bli ganska bra snart, jag orkar mer och såret verkar mindre även om jag tycker det är lite svallkött just nu, men verkar som det går över av sig själv. Kan det göra det?? Den som lever får se...

Nu är det sovdags!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar