söndag 13 december 2009

Sjuk =(

Ja, det är en elak förkylning som slagit hårt på mig. Brukar inte störas av förkylningar, men trots att jag knaprar panodil (6 stycken om dan) så har jag feberkänning och har riktigt ont i halsen, ingen svullnad i halsen dock.
Troligen bonusdottern som smittat mig, Lovisa har också varit dålig, hon hostar och nyser och har nu gjort det i 3-4 dagar. Men det som inte dödar, det härdar, eller?
Har haft en lugn söndag med pepparkaksbak och tv-spel, fast jag har inte gjort så mycket egentligen. Kavlade degen åt barnen och tittade på när de spelade tv-spel.

Fick sen min egen stund när jag gick ut för att mocka åt hästarna. Jätteskönt att bara få vara med sig själv en timme om dagen. Passade på att klappa lite extra på hästarna då mockningen gick fort idag. Igår var det värre med mockningen, tog ut nästan 3 skottkärror totalt, oftast brukar jag kunna få ner allt i en skottkärra. Men det var dags för nytt strö så jag passade på att rota runt lite inne hos Vittra och tog ut lite extra. Hade bra hjälp av barnen att strö ut ena spånbalen, öppnade den och så fick de "gå loss" på klumpen. De hade jättekul en stund, jag hann mocka åt Thor och spånet var fint utspritt. Av någon konstig anledning så blev det spån innanför kläderna hos barnen också =O inte ett dugg förvånad...

Imorgon blir det nog sova lite, vila mig frisk liksom. Sen blir det mycket att göra under veckan, har ett helt rum som måste möbleras om och klart innan helgen helst. Finns även en hel del annat som jag vill ha klart till jul, dags för en lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar