fredag 11 december 2009

Röjardags!

Ja, det blir ju inte röj i den bemärkelsen att det blir party. Men det är dags att börja röja lite här hemma, jag tycker det ser alldeles för gräsligt ut, saker överallt och golvet fullt av lera. Fast leran kommer ju in ny en timme efter man dammsugit, men nu har jag inte dammsugit sedan i tisdags så det är väl dags igen. Är väl egentligen läge att dammsuga varje dag när det är så här lerigt ute och man springer in och ut själv, plus det som djuren drar in. Men man måste ju orka och hinna också.
Har knaprat smärstillande och antiinflammatoriskt så det står härliga till. Har dock uppehåll med de starkaste tabletterna och det fungerar ganska bra. Smärtan är inte obefintlig, men den är uthärdlig. Har tid hos kirurgen den 21:a, ska bli intressant att se vad dom säger då. Lär väl få knapra diklofenak till i vår misstänker jag, verkar som den här inflammationen är riktigt seg.

Lovisa sover idag, igår var hon vaken nästn hela dagen och var supertrött på kvällen. Men idag blir det förhoppningsvis lite lugnare så hon får sova ordentligt. Hon är så duktig och börjar inte gallskrika om hon vaknar ensam. Hon sover också när jag drar runt med dammsugaren, helt underbart tycker jag.

Nä, nu är det dags att sätta fart, kanske man ska passa på att stoppa något annat än piller i magen också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar