måndag 17 januari 2011

Bra måndag!

Japp, förutom ryggvärk så har dagen varit toppen.

Fick väcka Lovisa imorse, gick superbra att lämna på dagis. Hon trivs verkligen där, känner sig som hemma nu.
Åkte hem en sväng och gav hästarna mat och vatten, sen ner till Hudik för besök på arbetsförmedlingen. De hade data-error så det blev inte mycket gjort. Ska på bas-info på onsdag och sen ska jag tillbaka i nästa vecka och visa upp betyg och intyg och sånt. Hur jag nu ska hitta dom papperen???

Hann med att handla lite innan det var dags att hämta trollet igen. Hon var jättetrött och jättehungrig när jag kom, kastade sig i min famn och bara vilade. Hon är visst lite kräsen på maten och det dög inte med ris och korvgryta idag. Men hon fick välling i bilen och somnade ganska omgående när vi kommit hem.

Hästar på rymmen idag igen, men grannen P kom med dom. Underbara grannar jag har. Nu har jag satt en extra tråd vid den grind hon tar sig ut, det är jord på den och så är det ström i trådarna ovan och under. Ska bli intressant att se om hon håller sig inne imorgon. Annars får jag vira in henne i ståltråd eller något. Hon bara måste börja respektera staketet innan det händer en olycka. Jag har ju trots allt haft turen på min sida varje gång hittills.

Blev en myskväll med älsklingen och ett avsnitt av kalla fötter. Smaskade morötter och nachos med dip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar