söndag 9 januari 2011

Tolkat

För första gången på 20 år tror jag! Har ju testat lite hemma efter Timmy, men idag åkte vi iväg och tolkde med Thor.
Först hängde J bakom och sen Erik. Sen red J och jag fick hänga bakom. Skitkul var det och Thor var pigg och glad och tyckte nog vi var konstiga som skulle sitta på han när han hade sele på sig. Kom på när jag selade han att vi aldrig tolkat efter han tidigare. Men en inkörd häst ska ju inte vara några bekymmer att tolka efter.

Vi hade Timmy med också ifall någon ville prova, men barnen som var där gick in i värmen istället.
Lovisa sov i bilen nästan hela tiden, vaknade när Erik stod på skidorna så det blev Emma som fick ta upp henne ur bilen och det fungerade toppen.

Imorgon ska vi på lite info om hur det blir med dagis framöver, de har öppnat en ny avdelning på Bergsjö Hälsocentral så dit ska vi ta oss imorgon.

Idag har varit en hemsk dag vädermässigt, temperaturen har legat kring 0 och snön smälter fort när solen visar sig. Snön har rasat från baksidan av huset och på framsidan av vedbon. På framsidan av huset sitter både snörasskydd och hängrännor och där blir det is som hindrar allt som vill bort, har blivit i år igen att vattnet som smälter inte har annanstans att ta vägen än in i huset :(
Så idag har jag hackat is tills mina armar blev helt slut.

Erik är ute i traktorn och skottar nu, Lovisa sover och jag försöker hålla mig vaken. Är så jäkla trött, känns som jag håller på att bli sjuk.

Funderingar finns om det är värt att renovera huset vi bor i. Det lutar åt att vi river gammelhuset som mest står i vägen och bygger nytt där. Men det kostar ju! Så vi får väl se vad banken säger, i dagsläget har vi inte mycket sparande och det brukar dom ju inte gilla. Lite svårt att snåla in mer än vi redan gör också, har ju precis fått ordning på ekonomin så vi har mer in än ut varje månad. Lite smålån som måste betalas av också.
Men bestämmer vi oss för att kämpa för ett nytt hus så tror jag vi kommer fixa det.
Det enda som jag tycker blir svårt är att hitta ett jobb åt mig själv. Jag skulle kunna tänka mig att jobba med det mesta bara för att få en inkomst, men min rygg är ju inte så bra än så jag kan ju inte välja och vraka tyvärr.
Ska kontakta arbetsförmedlingen så får vi se om dom kan hjälpa mig på något vis.

1 kommentar:

  1. Skit kul dag med tolkning :) Och eran dotter är allt för söt! Kämpa på med ekonomin, ni är inte ensama! Kram -> emmaliiten.blogspot.com

    SvaraRadera