fredag 14 januari 2011

Första veckan på dagis avklarad

Och allt har gått jättebra!
Imorse var jag kvar en halvtimme drygt. Sen tog dom fram frukt och det var dags att gå iväg. Lovisa struntade fullkomligt i mig, hade bara ögon för fruktskålen.
Åkte och handlade på ICA och sen hem och försökte vila lite. Men det blev inte så mycket vila förutom en stund vid datorn.
Skottade fram lite staket och rullade in ny halmbal åt hästarna innan det var dags att hämta Lovisa. Åkte dit till 13.30 och då satt hon i Lizzys famn och myste lite. Kom mot mig först, men gick sen mot en leksak som såg roligare ut. Trodde hon skulle ignorera mig totalt, men hon skulle nog baa visa att hon kunde strunta i mig som jag struntat i henne hela dan :)

Sen blev hon en riktig mysfröken som bara skulle sitta hos mamma. Lite mer lek och sen dags att gå hem. Kände att hon inte ville hem idag heller så jag lyfte upp henne och busade lite och så gick vi medan hon vinkade hejdå.
Är såååååå nöjd med dagiset. Jättebra fröknar (eller vad man nu kallar dom) och härliga ungar.

Nu tar vi helg och så väntar mer dagis på måndag. Lovisa kommer gå 4 dagar i veckan, hade planerat 3, men då blir det att väcka henne mitt i sovtiden efter lunch så det är inget bra alternativ.
Men vi får väl prova oss fram. Idag hade hon somnat jättebra så det blir nog inga problem att jag börjar jobba. Ska till arbetsförmedlingen på måndag, här i Bergsjö har de bara öppet måndag och torsdag :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar