måndag 31 januari 2011

Lite dålig igen

Vaknade efter en timmes sömn av att bonusdottern F stod i dörröppningen och sa hon hade kräkts. Bara kliva upp och trösta och torka. Men när jag skulle lägga nytt lakan i sängen så gick det inte längre, då kom mitt maginnehåll upp också. Hade känt när jag skulle lägga mig att jag inte mådde bra och hade lite kräkkännigar, men lyckades somna ändå. Sprang och väckte Erik som fick ta över medan jag kräktes.

Tog en stund innan jag kom till ro sen, frös och mådde skitdåligt. Men somnade till slut bara för att väckas av att lilla F kräktes igen. Väckte sambon direkt denna gång då jag var helt slut i kroppen. Bara up och torka och stoppa i säng igen. Jätteduktig liten tjej var hon inatt F som somnade om och sov till jag väckte henne strax efter 8. Lovisa skulle ju på dagis så vi åkte och lämnade henne där. Hon skulle väl egentligen ha varit hemma eftersom vi andra kräkts, men jag tror inte det är magsjuka, tror det är något vi ätit så jag chansar på att det går bra. Dom lär ju ringa från dagis om hon kräks.
Måste till läkaren i eftermiddag för undersökning av ryggen som inte blir bättre utan sämre. Får väl gå in till sjukgymnasten då också eftersom hon inte ringt upp trots att det var i torsdags jag irngde och lämnade meddelande. Kommer nog behöva lite nålar igen. Så hoppas jag att jag kan ta mig till gymet nere på byn för att få lite hjälp att träna upp rygg, mage och allt annat runtomkring som behövs.

Har fått en spännande förfrågan, är så sugen på att tacka ja, men det beror på om det går att lösa med dom här hemma också. Har ju inte bara mig själv och hästarna att tänka på längre. Men jag hoppas kunna tacka ja, det blir en ny upplevelse att lägga i ryggsäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar