fredag 28 januari 2011

Först ner och sen upp igen

Veckan började med lämna Lovisa på dagis i måndags. Hon blev inte alls glad när jag gick, men det var mitt fel, jag blev kvar alldeles för länge innan jag gick därifrån.
Ner till Hudik för lite info från arbetsförmedlingen om starta eget. Den enda infon vi fick (var bara jag och en till där) var att vi inte tillhör de prioriterade grupperna och därför inte kommer få någon hjälp alls.
Blir så trött på sånt, varför kunde dom inte upplysa om det på hemsidan, så had ejag sluppit åka 9 mil i onödan och framförallt hade jag kunnat ödsla min tid på roligare saker.
Lovisa fick sova på dagis och jag hämtade henne vid 14.30.

På kvällen fick Lovisa feber och hon sov i våran säng under natten, blev en jobbig natt. På tisdagen fick Lovisa stanna hemma från dagis, hon sov till 11.30 innan hon ville upp första gången. Sen var hon vaken en timme innan hon somnade en timme till. Var vaken en stund till och somnade igen och sov till 16. Inte ett dugg pigg på kvällen var varken hon eller jag.
Mätte tempen till 38,3 som högst, då var det MED alvedon i kroppen. Blev mycket dålig sömn natten till onsdagen.

Onsdag morgon mätte jag tempen på henne till 35,4 när hon vaknade, efter hon varit uppe en stund så låg hon på 36,3. Feberfri kan man ju kalla det.
Tog det lugnt under onsdagen och när hon vaknade efter middagsvilan åkte vi och hämtade bonusdottern. Hem och åt potatisbullar till middag och sen for vi till Gnarps ridskola där F ska börja är det tänkt. Förhoppningsvis blir det så att hon kan gå varje vecka, me vi får väl se. Fast hon bara fick skritta runt med ledare så tyckte hon det var jättekul. 30 minuter ridning och 30 minuter teori är upplägget. Superbra tycker jag att de får göra annat än bara rida. Sadelputsning blev det i onsdags.

Torsdagen lämnade jag Lovisa på dagis igen, var bara kvar två minuter innan jag gick och det gick toppen. Inte ett gnäll från hennes sida. Åkte hem och försökte vila, Lovisa hade svårt att sova under natten så hon höll oss vakna en stund. Det i samband med att jag har så jäkla ont i höften när jag ligger på sida gjorde natten till ett rent helvete ett tag. Även ryggen gör extra ont numera.
Hann med ett besök på arbetsförmedlingen innan jag hämtade Lovisa. Ska tillbaka dit 10/2 för att träffa en handläggare och diskutera mitt yrkesval. Jag kan ju inte arbeta med något av det jag gjort innan på grund av ryggen.
Fick tag på hälsocentralen och har nu bokat en tid med läkaren på måndag. Ringde sjukgymnasten och lämnade meddelande men hon har fortfarande inte hört av sig.

På kvällen blev det ett par piller och tidigt i säng. Har sovit väldigt bra inatt faktiskt. Har känt av höften, men det har inte gjort ont, det har liksom varit bedövat.

Imorse fick jag väcka Lovisa 8,30 så vi skulle hinna till dagis innan 9. Trött tjej som nog kommer somna i släden när vi ger oss av efter vi kommit hem.

Blev uppringd imorse också. Ska på jobbintervju på onsdag nästa vecka :)

Så veckan som började lite trassligt har blivit så mycket bättre. Hoppas på en trevlig helg också, den är redan fullplanerad :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar