fredag 3 december 2010

BIL!!!!!

Äntligen har jag en bil igen!!! Hittade en igår morse på Blocket som var bra prissänkt. Så jag ringde och vi åkte dit och kollade och provkörde och bestämde oss för att köpa.

En Ford Scorpio från 1998, gått 19.000 mil nu. Riktigt fin invändigt, lite rost utvändigt, men inget konstigt när det saltas på vägarna. Den har dragkrok och får dra 1500 kg, det räcker bra om jag bara ska hämta hö eller spån. Blir värre om jag lastar Thor i transporten, då kan det bli överlass.
Bakhjulsdriven så det blir att köra försiktigt, men framhjulsdrivet känns ite som ett alternativ att dra trasnport med. Lastgaller finns också, känns extra bra så man slipper riskera att saker som ligger i bak ska hamna bland barnen.

Imorgon ska Thor och jag få träna dressyr för Eva Hägglund :) Det har jag längtat efter hela hösten så nu hoppas vi att det inte blir allt för jäkla kallt imorgon, för rida det ska jag om det så är snöstorm!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar