söndag 12 december 2010

Produktiv helg

Känns som vi fått så mycket gjort den här helgen! Vi har varit hemma, bara jag, Erik och Lovisa.
Igår så blev jag mest inne med Lovisa så Erik fick fixa med traktorn och skotta gårdsplan. Men jag hann även med en rejäl mockning och det vanliga med hästarna.
På kvällen var det filmdags, sex and the city visades på tv4. Riktigt förbaskat bra film i mitt tycke.
Började ju lite innan filmen med att göra deg som sen blev goda vörtbröd och kokade vinterns första risgrynsgröt. I pausen sen så blev det mintkola som vi denna gång hällde ner i knäckformar så vi kan ha som julgodis.
Allt blev jättegott!!!

Idag så passade jag på att rida Thor medan Lovisa sov förmiddag. Han fick jobba på en del först men sen på hemväg så fick han galoppera fritt. Jättekul hade både han och jag, han var så pigg och framåt hela tiden. Ville inte alls skritta hemåt, men gjorde ju det ändå eftersom han är världens snällaste häst.
Sen har vi haft besök av Eriks föräldrar och systerdotter. Vi bjöd på våran smaskiga gröt och vörtbröd med julskinka. Gottigt!
Före besöket hann jag röja rätt rejält i köket, trollade fram arbetsbänkarna igen och gjorde rent dom. Dom har en tendens att gömmas under diverse bråte som man inte hittar annan plats till för tillfället.
Blev besök hos en kompis också och nu är Erik ute med traktorn igen. Han ska skotta lite rent i vinterhagen så hästarna kan få gå där istället för i lilla hagen här hemma. Känns jättebra att veta att det inte är frusen lera under snön utan marken är hyfsat jämn och fin.

Lovisa har somnat och jag ska ge mig på att för första gången göra kristyr på några pepparkakor. Vi får väl se om det går eller om det bara blir att kasta alltihop. Men man måste ju försöka någon gång så man vet om man kan eller inte.

Imorgon blir det stallet med F igen! Så himla kul att få göra något bara hon och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar