tisdag 7 december 2010

Världens duktigaste tjej

Japp, igår var det Frida som imponerade stort på oss alla. Hon är ju lite tveksam ibland för att rida, men får man väl upp henne så brukar det gå superbra. Igår så fick hon rida Mirre igen på HaRk, han är en korsning med fjording så det är en ganska stor och stabil häst om man själv bara är 5 år. Men han är ruskigt snäll med barn och det visade sig att det inte var några bekymmer för F att rida helt själv.
Hon travade själv också!!!! Superduktig var hon och jag är jättestolt över henne.
Jag ledde henne första stunden, men sen kom L och tog över och då fick hon rida själv. Jag är lite feg att släppa iväg en häst som jag inte känner, men nu vet jag ju att han är snäll.
Så jag passade på ta in Lucky så de andra barnen fick borsta han. Sen sopade jag stallet så jag inte skulle stå still och frysa. Mycket praktiskt när man kan hjälpa till med sådant så man slipper stå och bli kall. Älskar att kunna hjälpa till också.

Nästa vecka ska jag nog hämta F tidigare från dagis så vi slipper stressa så mycket. Nu när jag har bil igen så fungerar det ju :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar