torsdag 2 december 2010

Bakat bröd

Äntligen har jag tagit mig tid att baka lite bröd igen. Bakade 4 vanliga franskbröd igår. Känns lite lagom att börja med när man inte bakat så mycket sista 2 åren.
Dom blev supersmarriga, tyckte vi allihop. Så skönt att slippa köpebrödet ibland, det smakar ju lika trist alltihop, bara salt och socker tycker jag.

Var pigg igår då jag fått sova 5 timmar i följd under natten, vaknade av Eriks väckare och inte av Lovisas skrik för första gången på jättelänge. Sen fick jag somna om nästan tre timmar till. Inatt har det varit värre, jag har sovit korta sutnder och haft svårt att somna om, är supertrött, men hoppas kunna slumra lite nu om Lovisa somnar förmiddag snart. Igår vägrade hon sova eftermiddag, efter en timmes försök så gav jag upp, då fick hon springa runt och gnälla istället.
Lite trist då jag har planer på att hinna få något gjort när hon sover. Men det blir ju sällan som man tänkt sig.

Fryser gör jag, känns som jag håller på att bli sjuk, men man blir väl lite lurad av termometern också, den sitter högt upp på väggen och visar 22 grader, men nere på golvet är det bara 10-15 grader. Så jäkla jobbigt. Hoppas vi får tid att isolera lite i källaren snart, så tänkte jag se om jag kan få tag på några bra mattor att ha inomhus, trasmattor fungerar inte när barnen springer omkring och leker.

1 kommentar:

  1. Hembakat är bäst och godast! Avsevärt billigare också. I affären betalar man ju förhållandevis mkt för ett bröd som mest är luft... (Jag räknade ngn gång ut att vi sparade nästan 500kr/månad på att baka eget bröd, om vi använde vatten som degvätska... Ganska mkt pengar!)

    Jag tycker om trasmattor, för att de är så lätta att ta ut och skaka, men visst far de omkring på golven. kanske man kan ha anti-glid under dem? Andra typer av mattor är ofta så svåra att rengöra, blir fulla i katthår direkt osv...

    SvaraRadera