torsdag 30 december 2010

Sjukstuga

Ja, nu när jag och Erik blivit friska så är det barnens tur :(
F kräktes igår kväll/natt och L kräktes på morgonen. Lovisa kom imorse och var brännhet, men nu har hon fått lite alvedon och sovit en stund så nu är hon pigg igen.

Skulle varit iväg med Thor idag och ridit men ställde in det. Känns som jag behövs här hemma istället.

Julen blev av, men Erik var sjuk julafton tyvärr. Blev en så där lagom jul med bara vuxna och Lovisa. Helt okej för min del, jag är lite off med jul för min egen del. Jag firar gärna för barnens skull, men för egen del så tycker jag det räcker att man träffas och äter gott och har det trevligt och det kan man ju göra fler gånger än bara till jul.

Imorgon blir det nyårsfirande här hemma, goda vänner kommer över och vi ska äta gott och bara ha det supermysigt.

Timmy fick sig en rejäl runda häromdan. Han drog först barnen i tur och ordning på snowracern och sen drog han oss på miniskidor. Så go och glad han var då han fick jobba. En helt annan ponny än när han bara får gå i hagen och skrota. Idag har Erik varit nere på kiosken och hämtat paket som kom med posten. En nästan ny bröstsele till Timmy var det i paketet!! Så nu ska vi bara smörja den så ska vi testa den sen. Saknas något att fästa skaklar med, men vi har ju inga skaklar till han än så det är ju ingen panik. Men nu kan jag ut och tömköra och vi kan tolka ordentligt. Han kommer bli en gladare ponny snart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar