onsdag 22 december 2010

Fira jul eller inte?

Ja, det beror på hur Lovisa mår. Idag har hon kräkts 5 gånger och jag har bytt 5 fruktansävrt illaluktande blöjor där innehållet varit mest somvatten, nästan till färgen också :O
Men hon verkar pigg ändå. Åt välling vid midnatt och så en flaska till imorse vid 9.30. Nu har hon fått i sig 1 dl välling och ett brago-kex. Hoppas hon slipper kräkas något mer nu.
Sov gjorde hon till 9 imorse, sen somnade hon om mellan 11-12.30. Gissar på att hon sover om en timme igen. Skönt när hon kan sova bort sådana här dagar. Själv fixar jag med tvätt och städning efter henne, blir inte så mycket annat som hinns/orkas med. Hon kräver mycket av min uppmärksamhet när hon är vaken, vill gärna sitta i mitt knä och vila huvudet mot min axel. Helt okej idag, är man sjuk så måste man få lite extra uppmärksamhet och omtanke.
Är så glad över min underbara unge, fast hon mår dåligt så springer hon runt och hittar på saker. Lite gnällig blev hon när hon var trött förut, men då fick hon en sagostund och så sov hon ju sen.

Det jag tänkt hinna med idag får göras ikväll, lär bli en sen kväll, men så blir det ibland. Känns viktigare att  ägna min tid åt Lovisa än att få rent hos kaninerna som jag tänkt idag. Dom överlever till imorgon, det är jag helt säker på.

Jaha, dags att byta blöja igen då. Lär få leta strumpa också, den har visst "trillat av"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar