måndag 29 november 2010

Stockholm Globen Horse Show

Ja, nu såg jag ju inte allt. Jag såg invigningen i fredags och visst var det bra, men jag hade velat har mer show och mindre tävlingar. Känns som jag ledsnat på att se ryttare efter ryttare ta sig fram över samma hinder. Jag vill ha show!
Årets tema var väl inte så lyckat i mina ögon heller. Orientaliskt tema vilket innebar hästar med pucklar på rumpan som man skulle missta för kameler!!! Trodde då i min enfald att det skulle bli lite araber, men inte såg jag då speciellt många. Inte för att jag gillar araber, men ändå.

Men det fanns ju det som var bra också såklart! Kändisstafetten var fartfylld och rolig, men inte alls lika bra som maskeradhoppningen som jag sett åren innan.
När paketen kom in som man förväntar sig ska innehålla hästar så var där en hund med. För min del så vill jag se hästar och inte hundar när jag åker på hästshow.

Mässan i annexet var toppen! Träffade en väldigt kunnig man från jordbruksverket och hade kunnat stå där och diskutera i timmar om inte mitt sällskap haft en tid att passa. Jag shoppade för runt 1600:-, lite mer än beräknat, men såg några saker jag inte kunde motstå. Bland annat så har jag nu ett exemplar av boken "hästens exteriör", en t-shirt från back on track och massa fler hästsaker till min "lilla" samling.

Det bästa med hela helgen var sällskapet! Vi sov hos goda vänner och fick god mat och underbart sällskap.

Åkte tillbaka till mina föräldrar i lördags, lämnade Lovisa där i fredags och allt hade gått jättebra. Lovisa var glad och pigg när vi kom och var inte alls ledsen över att vi varit borta. Skönt att vara barnledig, men ännu bättre att få krama om henne igen.

Söndagen åkte vi hem, stod två lastbilar och ett släp kvar längs E4:an sedan fredagens oväder. Så trist med alla som tror att lastbilarna kör i diket på grund av för dåliga däck.
Det står i körkortsboken att man ska anpassa hastigheten till rådande väglag, bilens beskaffenhet, annan trafik m.m.
Om folk kunde följa detta så skulle olyckorna vara mycket färre.

För JO, vi får vinter VARJE år, det är halt att köra i snö, modd och is. Även en blöt vägbanan kan vara hal.
Det är inte alltid lastbilschaufförens fel att han kör i diket heller, ibland kan det bero på att en annan bil beter sig heltokigt, ibland kan det hända att man blir sjuk bakom ratten o.s.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar