torsdag 25 november 2010

Back on Track :)

Fan vad jag älskar mitt ryggbälte från Back on Track!!!!!

Har haft ont när jag legat på sida och igår kunde jag inte ens ligga på rygg, det ömmade liksom runt om hela bäckenet. Tog på mig ryggbältet över rumpan och höfterna och sen tog det 5 minuter max innan jag somnade.
Så jäkla bra!!!! Ryggen njuter av det och resten av kroppen är avundsjuk.

Imorgon hoppas jag hitta någon återförsäljare på Globen så jag kan kika på resterande sortiment och kanske köpa/beställa något mer.

Igår var det en tjej här och red Thor. En supertrevlig tjej, men tyvärr har hon inget körkort och det är inte så smidigt att ta sig hit med buss tyvärr. Annars hade hon gärna fått komma hit och rida Thor, hon verkade vettig och man kunde absolut inte tro att hon var bara 17.
Så letandet fortsätter efter någon som har tid att hjälpa mig motionera Thor. Visst kan jag ut och både rida och köra själv med Lovisa, men ridningen blir ju inte så mycket mer än skritt när hon är med och han behöver jobba och få mycket ryggmuskler. Synd det är så dåligt med bra klätterbackar i närheten, har ingen som är riktigt brant.

Inatt har Timmy fått gå ute, han får gå för sig själv över helgen då vi ska vara borta och grannen ska fodra, vill inte riskera att han står och frossar i mat.
Sen hoppas jag att dom ska få byta hage snart, de här runt huset är så liten och i vinterhagen finns det mycket gammalt gräs under snön så de är sysselsatta. Måste bara hängna av så att Daisy kommer få gå själv halva dygnet då. Så kan hon frossa i mat halva dygnet medan dom andra "svälter".

Väntar fortfarande på skären till klippmaskinen, måste skaffa mig en uppsättning till så jag inte blir helt strandsatt när jag måste skicka dom på slipning. Men å andra sidan så blir det väl så att med två par skär så kommer snålis fram och tycker det är billigare att skicka båda uppsättningarna på slipning samtidigt. Hur man än vrider på det så är ändan bak.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att BOT verkar fungera för dig! Skönt att hitta ngt som faktiskt gör nytta.

    Rider och kör du själv med Lovisa? Det har jag tyvärr aldrig vågat här trots att Dimma är snäll, så jag har varit helt låst till att motionera hästen när jag har "barnvakt" på ett eller annat sätt... Svårt att hitta bra medryttare är det tyvärr också, särskilt när man som vi inte har bra bussförbindelser...

    SvaraRadera
  2. Jag kör och rider själv med henne. Ridning har bara varit två gånger hittills, det har fungerat toppenbra när jag väl fått upp oss två på ryggen på Thor.
    Körningen fungerar mycket bättre. På ena vagnen har vi en bakåtvänd bilbarnstol som hon sitter fast i, på flakvagnen har jag så jag kan spänna fast barnvagnen ordentligt så sitter hon fast i den.
    Det har hittills fungerat bra, men visst flyger det tankar genom huvudet om att det ju faktiskt KAN hända något som gör att vagnen välter eller att hästen skenar och jag trillar av o.s.v.
    Så kan jag välja så får hon stanna hemma eller så har jag fler med mig på vagnen som kan hjälpa till om det händer något. Vanliga cykelhjälmen har hon på huvudet förstås.

    SvaraRadera