söndag 7 november 2010

Fryser

Ja, idag var det kallt ute i blåsten. Inte alls skönt att stå och titta på skogsDM, barnen frös och tyckte det var tråkigt så vi åkte efter en dryg timme. Jättetrevligt ändå tyckte jag, många funktionärer, god soppa, trevliga hästar och kuskar och en superfin terräng!!!

Det har varit en både rolig och jobbig vecka. Barnen har haft höstlov och vi har varit och badat en dag, men sen har det varit mest på hemmaplan.
I fredags tog vi med oss Thor till Harmångers Ridklubb. Min vän M ville testa hoppa lite, E fick värma upp Thor och sen blev det Ms man T som fick skritta av honom.
Barnen fick rida fjordingen Mirre, jätteduktiga både barn och häst.
Är så stolt över min familj att de både vill och vågar.
Igår fick barnen vara med M och T vid stallet och rida igen. L var jättestolt då han testat att trava utan ledare. F har skrittat utan ledare och är stolt över det! Jag är stolt över båda!

Lovisa har blivit rejält förkyld. Hon har fått sova några nätter i våran säng då hon ibland får så mycket slem i vägen att hon får svårt att andas. Verkar som det är på väg att bli lite bättre dock.

I fredags fick jag brev från Hälsocentralen där de meddelade att min sänka var hög när jag var hos dom sist. 34 har jag för mig den låg på, i normala fall ska den ligga under 10. Så den är ganska hög, men inget jämfört med vad jag hade i somras dock. Stod att jag skulle beställa tid för ny provtagning om ett par månader. Men ska jag gå och fundera och vara orolig så länge?? Det är ju snart 3 veckor sedan jag var där så jag tänker ringa imorgon och fråga om jag inte kan få komma in tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar