måndag 22 november 2010

Ridtur

Det har Lovisa och jag varit ute på idag :) Klädde på Lovisa och gick ut, skyndade mig att hämta hjälmar och träns och häst och så tillbaka till Lovisa som satt i snön och lekte. Tränsade Thor, upp med Lovisa och så jag bakom. Skrittade till stora hagen och tillbaka med lite inslag av trav här och där. Ville testa om det fungerade och det gjorde det. Dock så ville Lovisa mest lägga sig fram över halsen på Thor så jag fick räta upp henne emellanåt. Insåg tyvärr när vi travade några steg att han sänkte ryggen otroligt mycket just då :( Men med för lite träning så blir det ju så.
Efter jag satt av Lovisa så skrittade jag några varv på gårdsplan och han lossnade ganska fort i båda varven. Så nu hoppas jag på att kunna rida lite mer på kvällarna efter Erik kommit hem. Eller så får jag skaffa barnvakt, någon frivillig???

Natten har gått bra, jag trodde jag skulle vara mer död än levande imorse, men jag la mig tidigt och har fått sova lite. Har så ont när jag ligger på sida så det är inte ett alternativ att sova så. Kan inte heller ligga på mage längre och jag trivs verkligen inte med att ligga på rygg. Men ryggläge blev det och somnade gjorde jag. Har försökt alla möjliga konstiga sovställningar inatt tror jag, men bara ryggläge fungerar.
Vet inte om jag ska gå til läkaren kanske? Det känns mest som jag är öm i musklerna eller kanske senorna, känns inte som läkaren kan göra något åt det. Så jag avvaktar väl någon dag och ser om det blir bättre eller sämre.

Älsklingen kommer inte hem förrän imorgon så ikväll blir åter en ensam kväll, tur man har tv och internet. Är ju ingen hit att vara ute med hästarna hela dagen och kvällen med Lovisa. Men det är mockat och klart till ikväll, bara fodra och ta in Timmy lite senare.

Längtar till på fredag!!! Då ska vi till Globen om nu någon missat det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar