fredag 19 november 2010

Trista framtidsutsikter

Ja, den här helgen lär jag inte få göra något kul alls. Det blir troligen som vilken vardag som helst.

Älsklingen måste köra till Finland och sticker på söndag någon gång mitt på dagen, så den dagen går ju helt bort. Lördagen hade jag tänkt åka till Dalarna på planeringsmöte för 2011, men eftersom vi bara ha en bil så kan jag inte åka och lämna dom andra utan bil, känns rätt taskigt. Hade hoppats på att få komma ut med häst i helgen, men det verkar inte bli något med det heller :(

Trött är jag och humöret är kört i botten idag, har inte lust att göra något alls, vill bara gräva ner mig under täcket och sova och vakna till en varm och skön vår där pengarna rullar in och man har pengar kvar när räkningarna är betalda.
Men man får inget gratis här i livet. Det är bara att inse att man måste kämpa för allt.

Idag har jag börjat göra lite nytta ändå. Får passa på att gå ut när Lovisa sover. Har bytt ut hästarnas is mot vatten, gett dom lite hö och mockat åt Timmy.
Två av kaninerna har fått rent också, bara en kvar, men det tar jag nog imorgon.

Igår fick Lovisa sitta på Timmy en sväng, tog han bara i grimma och gick några steg i hagen. Hon var inte som hon brukar när hon sitter på Thor där hon mest skrattar åt höjden och beundrar utsikten. Nu ville hon bara lägga sig ner över halsen och gosa med Timmy. Hon gillar verkligen hästarna.
Fick förresten hjärtat i halsgropen igår när jag satt på Timmy grimman, hade lämnat Lovisa vid källardörren där jag trodde hon skulle stå kvar. Men hon hade tagit en borste och stod och borstade på Daisy!!! Tur man har världens snällaste fölunge som förstår att Lovisa är liten, hon stod bara helt still med full koll ifall den lilla där bredvid skulle gör något oanat.

Om två veckor är det dags för Globen!!! Blir på fredagen denna gång, förut har jag alltid varit ner och sett avslutningsshowen på söndagen. Så det blir spännande att se om det är någon stor skillnad. Hoppas på att få gott om tid i annexet för lite shopping! Sen blir det övernattning hos goda vänner, Lovisa kommer ensam med sin mormor, gissa om dom kommer ha kul och mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar