tisdag 9 november 2010

snö?

Måste vara den mest använda rubriken för dagen ;D

Lite snö och blåst och hela södra Sverige blir lamslaget... SUCK!

Orkar inte ens kommentera känner jag.

Idag var hovslagaren här och fixade Thors hovar, inte så mycket att ta bort, men nu är det 4 brodd i varje sko så vi är rustade för vintern.
Har varit hemma igår och idag med Lovisa själv och det fungerar.
Hon sover ju i vanlig säng med höga kanter, klättrar upp på vanlig stol vid matbordet och tar sig själv upp i soffan och våran säng. Så henne behöver jag inte lyfta åtminstone.

Värre med ved och hö, men hö kan jag köra i skottkärran och ved har min älskling burit in så jag hoppas jag klarar mig tills han kommer hem igen.
Han fick åka till Göteborg inatt, med lite tur har han passerat Västerås nu. Värsta väderdagen på länge och just då tvingas han åka bort från oss.
Men så är det, inget att göra åt, bara bita ihop och hoppas det går bra för han. Längtar tills han kommer hem helskinnad. Med lite tur så slipper han råka ut för en massa dårar på vägen utan vinterdäck.

Kör försiktigt alla ni som måste ut på vägarna, har ni sommardäck så stanna hemma eller åk taxi/buss.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt att folk blir lika överraskade varje gång det kommer snö första gången för året. att de aldrig lär sig! Och dessutom är vansinniga nog att ge sig ut med sommardäck på bilen *arg*

    Hoppas att sambon kom hem helskinnad, han sitter ju iaf förhållandevis säkert i lastbilen...

    Känner mig lite nojjig ang faran med bilar just nu, fick just höra att bästa kompisens kompis körde ihjäl sig för 2 veckor sedan. 27-årig tjej med sina två små barn i bilen, krockade med ett lastbilssläp. Barnen klarade sig, mamman stendog på fläcken. Så hemskt!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken tragedi! Så ofattbart hemskt när sådant händer, det är ju sånt som bara inte får hända egentligen.

    Erik är på väg hemåt. Han kom inte så långt inatt då det var stillastående mest hela tiden eftersom de varken plogat, saltat eller sandat.
    Så förhoppningsvis kommer han hem imorgon.

    SvaraRadera
  3. Inte bara bilisterna som aldrig lär sig alltså. Snöröjningen blir lika tagen på sängen den, varje år...

    SvaraRadera