tisdag 16 november 2010

Ensam

Ja, idag är jag ensam. Lovisa fick åka med Erik imorse upp till sin faster och farmor som lovat ta hand om henne idag så jag kan få åka till sjukgymnasten och få lite nålar i ryggen. Grannen G är snäll och lånar ut bilen.

Skickade med Erik skären till klippmaskinen idag, insåg att den blivit ruskigt slö, går nog fortare att klippa med vanlig sax.

Längtar till Globen om 1,5 vecka, då ska jag shoppa lite prylar åt våran nya lilla kompis. Har redan beställt ett regntäcke, hoppas det kommer snart. Då är tanken att han ska bli av med lite päls så vi kan motionera han i vinter utan att han drabbas av fukteksem. Är ju också lättare att se vilket hull han är i om han inte har så mycket päls som han har just nu. Den är ruskigt tät dessutom, jag som alltid tyckt att Thor har tät päls, jag har fått ändra åsikt kan man säga.

Thor och Daisy verkar väldigt förtjusta i sin nya kompis, han får vara med och äta ur samma hög och inte en enda sur min ännu.

Igår var grannen G här och lånade Thor en sväng. De hade skjutit två älgkalvar som låg tokigt till så han ville testa om det gick att dra fram dom med Thor. Jag var lite nervös över hur han skulle reagera med blod och döda kroppar, men det hade gått superbra, Thor hade haft full fokus på jobb (han blir ju sån när selen kommer på) och inte brytt sig ett dugg om älgarna.
G fick erfara att han har ett rejält kliv när han trampar fram i skogen, tur han kunde sitta på släpan, är inte lätt att hänga med i älgkliven. Mycket stolt över min kille är jag!!! Inte alla hästar som klarar att dra älg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar