onsdag 29 september 2010

Allt går sönder

Men så är det ju, alla materiella saker går förr eller senare sönder.
I åndags kväll fick jag hålla på över en timme för att flaka två bilar, brukar inte ta så lång tid även om jag vet att jag inte är snabbast på området precis. Men varför stressa när man har gott om tid liksom.
På det ena flaket var ena benet nästan av, det stod i en farligt lutande vinkel och det hade blivit en buckla i metallen på insidan. Hoppas verkligen dom bytt ut det flakbenet så det inte händer en olycka.
Men hemåt kom jag en bit innan jag fick tvärstanna på motorvägen där det var 1 meter vägren, stod så fint i höger körfält och fick invänta jouren. Satt och pratade med rik i telefon när jag ser hur det slår gnistor om släpet, har ju nästan alltid kylaggregat på släpet och så även denna gång, vilket ignnebär att där sitter en extra dieseltank. Nervös blir man, men det var inte så farligt som jag trodde. En luftbälg hade rostat sönder och hamnat i backen. Som tur är så stannade jag ju på en gång det hände så jag fick behålla luften i ekipaget.
Blev 2 timmar sen, men hade inte tagit någon rast än så det blev bara jobb till 4,30 istället för 03.

Igår blev således en trött dag, kom ju inte i säng och somnade förrän efter 5,30. Lovisa försökte väcka mig strx före 8, men hon fick gott somna om i sin egen säng en stund. Klev upp vid 9 och fick sen somna om när hon sov förmiddag, fick sova en dryg timme då och sen var jag lite piggare.
Efter lunch tog vi på oss hjälmarna, tränsade Thor och gav oss iväg till vinterhagen fam och tillbaka. Första gången jag rider själv med Lovisa, annars har hon suttit korta stunder framför mig när Erik varit med. Det gick superbra, hon tröttnade när vi stod still och pratade med grannen en stund, men då hade vi inte långt kvar hem så jag orkade hålla lilla ålen hela vägen.

Imorse vaknade jag 7,10 av att hästarna var hungriga, dom hade vält ut soptunnan som jag har halm i till kaninerna och stod och smaskade. Så jag smög ut och gav dom lite hö och Daisy fick kraftfoder. Nu äter hon normalstora pellets så kanske jag ska börja med en annan sort nu? Ska ringa Krafft och höra vad DOM rekommenderar, det är inte troligt att jag köper deras foder, men bra att kunna ringa och fråga vad dom tror hon har för behov.
Lovisa vaknade kvart i åtta så nu sover hon snart igen. Själv ska jag nog ta fram en bok om jag inte hittar några intressanta bloggar att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar