måndag 27 september 2010

Känningar?

Vet inte om det är något skit på gång igen eller vad som händer.

Igår så var jag öm vid beröring på höger skinka precis där jag blivit "fixad" av kirurgen. Plus att jag var trött och fick rejäl yrsel ett tag på eftermiddagen. Sov 45 minuter när Lovisa sov eftermiddag, men var nästan tröttare efteråt då yrseln kom så fort jag reste mig upp.
Somnade tidigt igår kväll också, vet inte hur jag ska hålla mig vaken ikväll/natt när jag ska jobba till 03. Men på något vis ska det gå. Har ju tid att sova en stund på hemvägen så jag lär ju göra det.

Igår åt vi frukost och sen blev det lite röja i köket innan det var dags att sela Thor, packa alla ungar och hunden på vagnen och så iväg mot okänt mål.
Vi hamnade nere på byn där Erik var in på Handlarn och köpte lite fika. Sen tog vi en rejäl omväg hem med mycket trav för Thor. Thor tavade på bra även om jag tror han hade lite träningsvärk sen lördagen.
Men vid ett tillfälle ville han inte trava, funderade om han fått något i hoven, men såg sedan att det hänge alldeles för mycket läder framför lokan. Han hade kliat sig och huvudlaget hade åkt av, snäll som han är så stannar han och talar om att något är fel istället för att dra iväg.
Så det var bara att sätta dit huvudlaget igen och fortsätta med en häst som var helt klart mer framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar