måndag 20 september 2010

Gilla olika??

Vi har så mycket bra i Sverige...

Åsiktsfrihet
Yttrandefrihet....

Vad menas med gilla olika egentligen??

För min del räcker det att acceptera alla som dom är, jag tänker inte GILLA alla människor i världen, den är för stor för det.

För egen del så har jag kommit till den slutsatsen att jag tar hand om mig och de mina i första hand och om möjligheten finns så kan jag hjälpa andra sedan.

Människor i Sveige är RÄDDA! Rädda för att tyvka annorlunda, rädda för att göra sin åsikt hörd, rädda för att sticka ut från mängden och synas. Jag har inte som mål att synas mer än någon annan, men jag försöker att alltid stå för mina åsikter, även om jag gärna lyssnar till andra och kan ändra åsikt om det finns bra argument.

Kanske ett lite luddigt inlägg, men jag tillhör också den rädda skaran som inte vill trampa någon på tårna i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar