torsdag 23 september 2010

Hopptränat på riktigt

Idag var jag anmäld till hoppträning på Jättendals ridklubb. Så jag åkte dit med Thor, Lovisa och Lucas. L var hemma från skolan idag då vi var till doktorn och kollade hand fot som han stukade igår och som var den han bröt förra året.
Tur för mig att L var med för Erik hann inte komma från jobbet så L fick passa Lovisa medan jag red fram.

Thor var enormt bra idag, han var lite stel i början och jag fick jobba ordentligt med innerskänklarna, men när vi hoppade sista hindrena så var han mjuk och fin och lyssnade bra på mig. Superkul var det, började med lite gymnastikhoppning på ca 30 cm vilket han bara larvade sig över. Men när han fick hoppa i galopp på slutet ch hindren låg runt 60-70 cm så hoppade han ordentligt, riktigt härliga språng tyckte jag det var. Men jag är ju ingen van hoppryttare direkt. Men jättekul som sagt.

Anmälde oss till KM på lördag, då kommer vi försöka hoppa 80 cm :O
Första hopptävlingen för mig på mycket länge, sist var nog när jag tävlade för Lagga Fältrittklubb i slutet på 90-talet.
Då tävlade jag även lite dressyr, men sen har det mest varit skogsridning och någon enstaka träning.
Men nu är jag på gång igen med hästarna så nu blir det både ridning och körning, älskar att ha en allroundhäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar